Cyst Ovari mengecut dengan GLA Complex Shaklee

Cyst Ovari biasa dihadapi oleh wanita muda. Mengapa ia digelar cyst?  Sebabnya tumbuhan ini mesti mengandungi cecair/fluids, samada air, cecair bercampur protin, darah beku, darah haid , minyak dan lemak, lendir. Ia boleh disertai dengan tumbuhan daging yang mungkin jenis kanser, rambut, cartilage, tulang dan lain-lain .

Tanda-tanda wujud cyst ovari:
  1. Banyak kali ‘cyst’ dan ‘tumour’ pada kilang ovari dijumpai secara kebetulan, ketika wanita berkenaan sedang menjalani pemeriksaan untuk tujuan lain. Tidak ada tanda dirasai. 
  2. Gangguan dalam pusingan haid saperti lambat atau tidak datang pada waktu yang di jangkakan, haid tidak teratur saperti diluar waktu haid atau ia datang sedikit sedikit tetapi berpanjangan. 
  3. Mandul atau kurang subur atau berulang kali gugur. 
  4. Sakit senggugut, sakit waktu persetubuhan atau sakit perut tanpa mengira masa. 
  5. Perut membesar tanpa hamil. 
  6. Putus haid pada umur yang muda (Premature menopause) 
  7. Gangguan kencing atau air besar. 
  8. Dalam kes kanser ovary diperingkat lambat – hilang selera makan, susut berat badan, perut kembung, sakit pinggang dan letih lesu.
Mengapa GLA Complex?

GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.

GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalahmenstrual (haid tidak teratur)monopause sindromdarah tinggi dan kencing manis. Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.
Kepada rakan-rakan wanita yang pernah mengalami masalah ketumbuhan cyst ini, ingin kami sarankan agar mencuba & meneruskan pengambilan Shaklee GLA dengan konsisten dan istiqamah. Insya Allah.
 
Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini