Makan vitamin Shaklee selera bertambah???

Pelbagai respon customer saya apabila mereka mengambilan vitamin Shaklee ini...ramai yang memberi respon yang sangat membuat mereka berpuas hati & vitamin shaklee telah banyak membantu memulihkan tahap kesihatan mereka. Namun tidak di nafikan terdapat juga customer yang memberi feedback yang mengecewakan ada yang mengatakan selepas makan vitamin Shaklee selera makan menjadi-jadi & sentiasa jadi lapar, terdapat juga mengatakan berat badan mereka tidak turun-turun malah makin naik.


Untuk pengetahuan semua Vitamin tidak mengandungi Kalori, Kalori adalah punca kepada kegemukkan. Maka jelas jawapannya MAKAN VITAMIN TIDAK MENGEMUKKAN.

Vitamin berbentuk dos pekat,badan kita perlu mencairkan nutrien ini untuk memudahkan pengangkutan dan penyerapan.

Masalah ni berlaku mungkin disebabkan 2 faktor ini:-

  1. Mindset - Biasanya bila kita makan vitamin,terutamanya vitamin untuk kurus badan,kita akan fikir vitamin boleh cover semua keperluan tubuh,so kita tak teragak-agak untuk makan apa saja."aku dah makan Lecithin,Lecithin boleh pecahkan lemak so aku boleh bedal apa saja".Selalu saya ingatkan, dalam diet kita tak boleh skip makan,wajib makan. TETAPI bukan makan macam orang yang tak makan 10 hari, kena kawal selera.
  2. Kurang Air - Bila kita tak cukup minum, sel-sel tubuh akan "dahaga" lalu menghantar isyarat kepada otak, Otak menerima isyarat sebagai LAPAR, so bila kita lapar apa yg kita akan cari?makanan...makanan...makanan...Padahal pada awalnya kita tak perlu makan,kita cuma perlu minum saja.Jadi semasa makan vitamin jangan lupa minum banyakkan air.Sekurang-kurangnya minum 3liter sehari,3liter bukan minum berdesupp sekali yer.. AIR KOSONG TIDAK MENGANDUNGI KALORI,JIKA ANDA KURANG MINUM AIR TETAPI MAKAN LEBIH GARAM, MAKA WATER RETENTION AKAN BERLAKU. Water retention punca berat kita susah nak turun.
Semasa mengambil vitamin pastikan kita:-
  1. Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari
  2. Makan ikut jadual dan kawal nafsu
Supplemen SHAKLEE bukan ubat,Tetapi ia adalah MAKANAN TAMBAHAN untuk membantu memaksimakan tahap kesihatan yang lebih baik.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini