CARA MENGATASI KAKI KEJANG ATAU CRAMP

Punca berlakunya kaki kejang adalah disebabkan oleh:
  • Ibu yang mengandung dan berada pada trimester kedua, Rahim akan mula membesar. Oleh yang demikian, kaki akan menjadi penat untuk membawa badan yang semakin berat. Kesannya, ia akan menyebabkan ibu mengandung mudah menghadapi masalah kaki kejang (cramp) tersebut.
  • Seterusnya, atlit akan mengalami kekejangan apabila melakukan regangan yang berlebihan atau pun terseliuh. Otot akan membantu memulihkan kecederaan tersebut namun jika ianya tidak dapat dikawal, ia akan menyebabkan berlakunya kekejangan pada kaki.
  • Kurang minum air dan kedudukan/posisi tidur yang salah.
  • Kurang kalsium dan beberapa mineral lain seperti magnesium dan potassium.
  • Berdiri terlalu lama 


Masalah kaki kerap kejang boleh diatasi dengan pengambilan kalsium yang cukup setiap hari. KALSIUM SHAKLEE ADALAH TERBAIK kerana kalsium shaklee mengandungi magnesium, fosforus, vitamin D yang menyebabkannya dapat diserap kedalam badan dengan berkesan.


Di Shaklee....supplemen kalsium dikenali sebagai Ostematrix.. gabungan Calcium Magneisum lengkap dengan vitamin D … Sebiji OsteMatrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari..

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini