KEKURANGAN NUTRISI PUNCA LUKA LAMBAT KERING

Keperluan nutrisi adalah penting dalam tubuh badan kita. Ini adalah kerana nutrisi ini memainkan peranan penting untuk segala sistem imun tubuh bagi memulihkan setiap masalah atau sakit yang kita alami. 

Masalah luka yang lambat sembuh atau kering, salah satu sebab ia lambat kering adalah disebabkan kita kekurangan nutrisi. Tahukah anda apa nutrisi penting bagi memulihkan luka? 

  • Protein merupakan nutrisi penting untuk pembentukan otot. Bila kekurangan protein kecederaan pada tubuh kita sukar atau lambat untuk pulih. Oleh itu, protein sangat diperlukan bagi menghasilkan sel-sel baru bagi memulihkan kecederaan tersebut.
  • Zinc membantu pelbagai enzim ditubuh badan kita untuk melaksanakan fungsinya kerana banyak enzim yang terlibat dalam penyembuhan luka terutama proses pengeluaran kolagen. Selain itu, zinc membantu proses pembelahan sel yang memungkinkan tubuh menggunakan protien tertentu. 
  • Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Membantu dalam proses pemulihan luka dan membantu meningkatkan taraf sistem pertahanan badan. 
Untuk anda yang sedang mengalami luka seperti luka disebabkan diabetis, luka bersalin normal atau ceaser yang sudah berminggu-minggu tidak kering, saya sangat galakkan anda ambil suplemen seperti saya katakan diatas. Pastikan ambil set lengkap bagi nutrisi dalam badan anda dapat cukup sepenuhnya, barulah luka cepat kering.
Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 
COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini