Aku & Performance Shaklee (^_^)

TAMAN PERTANIAN SHAH ALAM


Dari awal2 lg aku mmg rs x semangat nk join famili day company hasben aku ni....tp demi suamiku ni aku gi lah jugak...kami bajet tempat ni de tmn permain tuk si kakak main...tp rupe2 nyer...uhhh kecewe sgt..hutan jer...pastu jln pn cm mendaki...mg letih sgt...Aisyah lak sampai2 dh t'golek sb x pandai nk imbang kn badan lg...start dari tu terus meragam sepanjang program tu kt situ...so kami pn pe lg...sakit urat sb t'pakse dukung jer...ya Allah letih nyer tuhan je lah tau. nk je aku blah dr situ...mmg aku x puas hati sgt dorang bt kt situ sb tmpt yg dia sedia kn mmg t'had so kami t'pakse duduk kt akar2 kayu....haduiiiiii...nk nangis jer rs nyer....aku dh mule nk tunjuk muke x puas hati tp demi jg muke hasben takut nati pe lak member keje die ckp aku sabo je lh time...


Makin lame hasben lak mengeluh dh x larat nk dukung jer aishah ni...so aku ckp lah jom je lah blk....tp de je halangan x bg blk....xde transport nk bwk kami kluar dr situ...sb kerete xleh msk so naik lah bas...bas lak xde tunggu program blk baru de.....uwaaa gerammmm...
yg Aishah lak xhenti2 merengek...........ya Allah t'sangat letih...!!!! Program habis dlm kul 3pm...alhmdllh habis gak...so bajet leh lah blk cpt...tp ade2 aje nk bikin aku hangin...bas lambat sampai.......1 sampai penuh....bas ke-5 baru dpt naik tu pn berebut2...penat nyer sampai dh rase nk runtuh dh badan ni...tp b'tahan gak dukung si Adik ni...nasib baik kakak dh tau jln....


Sampai je kt umh...aku dgn hasben cpt2 bekerjasame settlekn ank kami....pastu tido kn dorang....lps settle dua bdk tu kami pn mandi & solat...cpt2 kejar kn solat zuhur yg dh nk habis waktu nyer....lps solat zuhur & asar...plan nk terus rehat & tidoq....tp badan aku t'sangat letih sampai badan panas dh rs demam...nk gerakkan bdn pnh dh xlarat....ya Allah letih nyer badan ni....cpt aku mkn nasi & telan ubat tahan sakit...aku baring blk...still sakit gak...lemah nyer badan ni pe nk bt ni....tibe2 aku teringat performance drink.. 


Performance drink ni memang sesuai untuk kekal segar, sama ada untuk ibu menyusu atau sesiapa yang aktif.



1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina
3.  Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
3. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
4. Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia bole tolong cegah dehydration tu.
********
Syukur alhamdulillah...pagi isnin aku dpt bangun tanpa ade rs lenguh kt badan ni....hehehe...cam xde pape jd jer....& tuk korang tau gak aritu aku dpt ganti puase ganti aku direct tau...xletih pn......sb tu aku dh siap prepare awal tuk persediaan ramadhan akn tibe lagi bape hari ni...hehehe...so ape lg jom lah try & tgk sendiri hasil nyer.....insyaAllah (^_^)




1 ulasan:

Cari Blog Ini