KENCING MANIS KETIKA HAMIL (DIABETES GESTATIONAL)

Kencing manis semasa hamil juga dikenali sebagai diabetis gestasi. Ia adalah kencing manis (diabetis) yang dihidapi buat kali pertama semasa kehamilan. Dua hingga 14 peratus ibu hamil diserang penyakit ini. 

Diabetis akan berlaku apabila badan tidak boleh menghasilkan insulin yang secukupnya, iaitu hormon yang dihasilkan oleh pankreas. Insulin mengawal jumlah gula dalam darah yang digunakan untuk tenaga dan membolehkan gula yang tidak diperlukan segera disimpan. 

Semasa kehamilan, badan anda akan menghasilkan lebih insulin untuk memenuhi keperluan bayi anda, terutamanya dari pertengahan kehamilan dan seterusnya. Jika badan anda tidak boleh menyediakan insulin tambahan ini, anda akan mempunyai terlalu banyak gula dalam darah anda dan akan menimbulkan diabetis gestasi. 

Diabetis gestasi selalunya akan teresolusi dengan sendiri selepas bayi anda dilahirkan, berbeza dengan jenis diabetis lain yang merupakan penyakit seumur hidup. 


Kawal masalah kencing manis dgn set SHAKLEE:

=> B COMPLEX - yg menukar makanan lemak, karbo, protien kpd tenaga sekaligus mengurangkan keletihan.

=> VITALEA multivitamin & mineral yg lengkap dgn zat besi utk kesihatan optimum dan membantu meningkatkan HEMOGLOBIN.

=> VITA C antioksidan semulajadi yg mengukuhkan kapilari dan saluran drh.

=> ESP membekal tenaga dan indeks glisemik yg rendah sgt sesuai kpd pghidap kencing manis.


=> OSTEMATRIX kalsium magnesium yg lengkap dan seimbang dgn kadar penyerapan 99%. Menguatkan tulang dan gigi serta membekalkan kalsium yg mencukupi utk ibu dan bayi.


Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini