LANGKAH IBU BIJAK KETIKA ANAK MERAGAM MALAM

Situasi bila anak meragam sebab tidak sihat seperti demam, batuk & selesema memang memenatkan ibu yang menjaga sepanjang anak tidak sihat itu. Setiap kali anak tidak sihat sudah pasti waktu rehat ibu tidak menentu, ada tu sepanjang malam tidak tidur langsung. Penat, stress sudah pasti akan dirasai ibu tersebut. Lebih tertekanan anak merengek sepanjang hari. Allah je lah yang tahu penat yang kita rasa masa tu. Rasa nk nangis pun ada.

Ok kali ni nora nk share tips berkesan untuk ibu-ibu diluar sana yang biasa mengalami situasi anak kerap meragam dimalam hari lagi-lagi jika masa anak tidak sihat. Usually jika anak ok je saya, sebelum tidur saya akan pasti akan menelan 4 biji KALSIUM, ini adalah untuk mengurangkan rasa sakit-sakit badan setelah sepanjang hari bekerja disiang hari. Selain itu, kalsium sangat penting pada saya yang menyusukan anak saya. Kalsium diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi bayi yang kuat dan sihat. Apabila ibu kekurangan kalsium, badan ibu menggunakan simpanan kalsium yang sedia ada bagi menghasilkan kalsium dalam susu badan. Ini boleh mengakibatkan badan ibu kekurangan kalsium dan jika berterusan boleh mempengaruhi badan ibu dan penghasilan susu badan.

Tahu tak ibu-ibu, seharian kita memerlukan 1000mg kalsium untuk tubuh badan kita. So setiap hari kena pastikan kalsium 1000mg mesti cukup dalam badan kita.

Ok dalam situasi anak meragam yang sukar dipujuk sehingga malam pun menangis sahaja, nora wajib mengambil ESP+Perfomance Drink termasuk lah macam biasa Ostematrix. Alhamdulillah memang sangat membantu ESP & PD ni. Walaupun tak tidur atau kerap terjaga-jaga saya tidak ada masalah untuk bangun, mata saya pun senang je nk celik dan yang paling best badan saya tak sakit-sakit, tiada stress, cool je, siap senyum je tengok ragam anak nk membesar ni. Pada siang hari walaupun tak rehat saya dapat lakukan aktiviti macam biasa.

So ibu diluar sana kena pastikan ESP+PD wajib ada dekat rumah, bila tiba-tiba anak tidak sihat & membuatkan kita terpaksa berjaga malam ia akan memudahkan ibu, & tiada penat, letih lagi-lagi ibu yang berkerja disiang hari.

Pastikan mencuba tips ni. Penat, stress, sakit badan tiada lagi jika ibu bijak menyediakan keperluan diri yang terbaik untuk dirinya sendiri. Pastikan ambil sebelum tidur malam yea ^_^


Selamat mencuba.

Jika ingin mencuba produk Shaklee boleh lah hubungi saya. Saya akan membantu selesaikan setiap soalan yang anda tanya.

SMS l WHATSAPP : 017-2394505

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini