DEMAM TANGAN, KAKI & MULUT (HFMD)

Isnin lepas adalah hari pertama sesi persekolah 2015, so bawa lah baby Adeef masa hantar kakak Aisyah & abang Affan pergi sekolah. Lepas selesai sesi mendaftar budak-budak saya pun terus balik. Dalam sejam Adeef kt rumah tiba-tiba badan dia panas nk demam tapi masa tu tak tahu pun Hand, Foot & Mouth Disease (HFMD) sb tanda tak nampak lagi. 2 hari lepas baik demam baru lah nampak merah kt mulut, kaki, tangan & leher. Masa hari first demam tu Adeef nangis je. Air liur asik meleleh banyak sangat. Ingatkan saya nk tumbuh gigi ke apa tapi macam anak-anak sebelum tu kalau tumbuh gigi takde lah teruk sangat nangisnyer. Last saya dah tak tahan dengar Adeef nangis saya cakap dgn husband pergi je lah klinik. Dah jumpa dokter baru lah tahu banyak ulser dekat tekak Adeef. Masa tu x tau lg demam HFMD tak nampak lagi bintik-bintik keluar dah petang baru lah nampak bintik-bintik merah keluar kt mulut & kaki. Masa tu dah lega sikit sb Adeef dah tak demam. Bintik-bintik dalam mulut pun dah kurang.

Demam HFMD ni boleh berjangkit berulang-ulang walaupun sudah penah kena. Now abang Affan pulak kena. So ibu kena rilek & sapu herbal blend siap-siap. ^_^



Tanda HFMD lepas baik demam. Memang banyak bintik-bintik keluar. Nasib lah Adeef takde merengek gatal ke apa. Saya memang tak ambik ubat sapu kat klinik. Saya just sapu Herbal Blend Cream 1 badan Adeef. Saya suka bagi Herbal Blend ni sebab tak beracun, 

Herbal Blend Multipurpose Cream Shaklee ialah Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat menurangkan rasa gatal-gatal pada kulit, eczema, melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki. Ianya Dingin, bermentol dan tidak berminyak. Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.
Herbal Blend krim ni best sb dia krim multipurpose. Sebab tu wajib ada kt rumah saya. Kalau anak kena gigit nyamuk ke, kene air panas ke saya sapu je herbal Blend ni. Mudah & selamat.

Saya adalah pengedar Shaklee yang sah. JIka anda berminat ingin mencuba produk Shaklee boleh hubungi saya.

SMS l WHASTAPP : 017-2394505 (Puan Nora)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini