Kebaikan sarapan pagi dengan protein Shaklee

Kenapa protein bagus untuk sarapan pagi kita?

sebabnya ia boleh menjana tenaga yang tinggi selepas anda "rehat" semalam!

Protein merupakan sumber utama untuk membaik pulih sel, bina otot, tissue, kulit dan seluruh tubuh kita.

Selain tu ia juga berperanan penting dalam menghasilkan hormon dan enzim.

>> perasan tak jika anda mengambil nasi lemak akan rasa mengantuk??
ini kerana carbohidrat membebaskan carbon dioksida.. bila paras karbon dioksida ni tinggi, otak mula menjadi malas. Bila otak malas..badan pun jadi lembab.

Selain tu sarapan pagi yang terlalu berat menggalakkan aliran darah banyak tertumpu pada bahagian penghadaman bagi memproses makanan.. manakala bekalan ke otak juga berkurangan...

bila otak malas... seluruh badan pun jadi malas!
maka bertambah2 gemuk sebab malas untuk exercise!

ada pelbagai sumber protein seperti telur, daging dan sebagainya!

untuk sarapan pagi yang terbaik untuk saya mesti lah ESP Shake. Memang badan yang puas rehat semalaman makin bertenaga & perut pn kenyang lama.


SARAPAN YANG MUDAH!!!! JUST SHAKE JE... ^_^

So apa tunggu lah, cepat dapatkan ESP yg best ni pada harga istimewa dari saya.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini