SET BERSALIN (BERPANTANG) & PEMBEDAHAN SHAKLEE

Pengambilan set berpantang bagi ibu-ibu lepas bersalin menjadi kemestian bagi ibu-ibu pada ketika ini. Tempoh berpantang 44 hari adalah sangat perlu bagi proses memulih luka jahitan, badan yang sangat lemah akibat kehilangan darah yang banyak semasa proses kelahiran, emosi yang tidak stabil ditambah pula dengan ragam bayi yang kerap menangis dan tidak tidur malam pasti memenatkan.

Bagi memastikan ibu-ibu sentiasa dalam kesihatan yang baik & emosi stabil, ibu perlu lah menjaga pemakanan yang seimbang & mengambil makanan tambahan/vitamin bagi membantu memberi tenaga & kekuatan bagi menangani keadaan luka yang masih belum sembuh. 

Oleh itu, Shaklee menyediakan set berpantang untuk ibu lepas bersalin & pembedahan. Ramai pengguna sangat teruja setelah mengamalkan vitamin shaklee ketika berpantang ini & merasa sangat perbeza jika dahulu mengambil jamu ketika berpantang.

Jom lihat antara testimoni ibu yang telah mengambil set berpantang shaklee untuk anak kedua beliau : 

SET BERPANTANG SHAKLEE TERDIRI DARIPADA:
  1. Vitamin B Complex dengan Asid Folic
  2. Vitalea/Multivitamin dengan zat besi
  3. Vitamin C
  4. Zink

Apakah kepentingan vitamin-vitamin dalam set berpantang ini?

Vitamin B Complex dengan Asid Folic
  • B complex bertindak sebagai penenang dan mengelak stress atau meroyan dikalangan ibu berpantang. Ia juga boleh meningkatkan pembentukan sel darah merah & sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. Oleh sebab itu ibu-ibu berasa lebih bertenaga & kurang letih. Vitamin ini juga memelihara kulit dari dalam & penting untuk kecantikan.
Vitalea/Multivitamin dengan zat besi
  • Sangat penting diambil oleh ibu-ibu kerana vitalea lengkap dengan 23 jenis vitamin & mineral yang diperlukan oleh tubuh. Ketika berpantang terlalu banyak makanan kita terpaksa pantang makan sebab itulah vitalea sangat membantu melengkapkan keperluan ibu ketika ini. Zat besi sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan darah merah untuk mengantikan darah yang banyak hilang ketika bersalin. Ibu-ibu yang kurang vitamin akan kelihatan pucat, letih & tidak bermaya.
Vitamin C
  • Sangat penting untuk menyembuhkan luka jahitan serta cepat membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Selain itu, menguatkan sistem pertahanan badan. Vitamin C juga penting untuk pembentukan kolagen & penting untuk kecantikkan kulit.
Zink
  • Sangat penting untuk membaik pulih luka jahitan & luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zink adalah ikan haruan. Agak sukar untuk memasak ikan haruan setiap hari & akan membosankn jika makan setiap hari. Justeru, pengambilan zink setiap hari adalah pilihan tepat bagi ibu berpantang. Zink juga membantu mengatasi "kedinginan" selepas bersalin & pengambilan zink oleg ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum. 
Dan untuk penyusuan, anda digalakkan mengambil ESP. ESP merupakan protein soya yang sangat membantu ibu-ibu menyusu disamping mengekalkan kesihatan ibu & bayi.

Jika mengalami sembelit semasa berpantang, cubalah Ostematrix sangat membantu melawaskan & tidak menjejaskan luka jahitan.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini