Atasi Rambut Gugur & Rosak dengan Vitamin Shaklee


Bagaimana untuk mengatasi masalah rambut gugur ini?

Sebenarnya masalah rambut gugur ini boleh diatasi dengan pengambilan makanan yang tinggi protein, omega 3 dan zinc.

Pengambilan protein amat penting untuk proses pembinaan semula sel termasuklah sel rambut. Ini kerana sebahagian besar rambut berasal dari protein. Maka pengambilan protein yg selamat dan sihat boleh membantu menguatkan dan menyuburkan pertumbuhan rambut.

Selain itu zinc juga sangat berperanan dalam memastikan pertumbuhan akar rambut yang kuat dan sihat serta mencegah rambut dari terus gugur.Ia turut membantu sel-sel tubuh menjaga hormon dalam penyerapan vitamin lebih baik untuk pertumbuhan rambut.

Lemak penting omega-3, vitamin B12 dan zat besi juga diperlukan untuk memelihara kesihatan kepala, mengurangkan kekeringan pada rambut serta kulit kepala.

Kesemua zat2 penting ini boleh diperolehi daripada;

1- Energizing Soy Protein
ESP merupakan sumber protein terbaik dan selamat untuk kita. Mengandungi kesemua 9 asid amino yang diperlukan oleh badan kita, ESP insyaALLAH boleh membantu membekalkan protein yang berkualiti dan selamat untuk pertumbuhan rambut yang sihat.

2- Omega Guard
Selain bertindak sebagai perangsang perkembangan otak terutamanya kanak2, asid lemak yang terdapat di dalam omega guard boleh membantu memelihara kesihatan kulit kepala dan rambut.

3-Zinc Complex
Merupakan mineral terpenting yang terdapat dalam setiap sel badan kita. Zinc shaklee yang dicampur dengan barli dan alfalfa ini sangat bagus untuk menguatkan rambut dan mencegah keguguran rambut akibat perubahan hormn selepas melahirkan anak.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859151 ]
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini