DERITA PESAKIT GOUT, CEPAT DAPATKAN SET GOUT SHAKLEE BERKESAN!

Gout adalah keradangan yang berlaku pada bahagian sendi disebabkan pengumpulan asid urik dikawasan tersebut. Asid uirk ini, merupakan bahan kumuh protein yang perlu dibuang menerusi air kencing. Disebabkan kepekatan asid urik yang tinggi didalam darah, ia boleh meresap masuk ke kawaasn sendi dan terkumpul menjadi kristal. Kristal yang berlonggok dikawasan sendi ini akan menyebabkan keradangan pada sendi tersebut.

Gout ini akan menyebabkan sendi bengkak, merah, sakit dan rasa panas apabila dipegang. Biasanya pesakit gout akan mengadu sakit yang melampau pada kawasan gout tersebut. Sehingga menghadkan pergerakkan pesakit tersebut.

Gout penyakit eksklusif untuk lelaki dan jarang sekali berlaku kepada wanita. Jika ada pun, kemungkinan berlaku hanya selepas wanita mengalami menopaus.
Bacaan asid urik normal dalam badan ialah
  • Wanita : 2.4 - 6.0mg/dL
  • Lelaki : 3.4 - 7.0mg/dL
  • Pesakit Gout : 10mg keatas
Punca Sakit Gout

1) Gangguan Tidur
Ia menyebabkan pesakit tidak dapat bernafas dengan teratur, kekurangan oksigen dan mencetuskan pengeluaran asid urik berlebihan dalam pembuluh darah. 

2) Obesiti
Berat badan berlebihan ini menjadi punca sindrom tidur obstruktif dan gout. Selain itu, obesiti ini menyebabkan gangguan tidur.

3) Faktor genetik 
Genetik yang memiliki kandungan asid urik tinggi dalam badan boleh menjadi punca sakit gout ini.

4) Alkohol
Pengambilan alkohol meningkatkan tahap asid urik dalam darah. Bayangkan, pengambilan secara kerap? Ini termasuk bir dan arak.
5) Minuman berkarbonat dan jus buah
Minuman tinggi gula meningkatkan sehingga 85 peratus serangan gout terhadap lelaki. Fruktosa, nutrien merangsang pengeluaran asid urik memiliki kesan sama dengan alkohol.
Jika anda begitu berselera dengan minuman manis, kurangkan kandungan gula bagi mengelak risiko serangan.
6) Ayam, Daging
Pengambilan produk tenusu secara kerap meningkatkan risiko serangan sehingga 21 peratus. Kesan pengambilan makanan laut menyebabkan risiko sehingga tujuh peratus.
Lebih baik, amalkan makanan tambahan, minyak ikan Omega-3 yang tinggi kualiti dan bebas purin dalam diet anda
7) Organ dalaman
Tinggi kandungan asid urik berbanding makanan lain. Pengambilan tenusu dan organ dalaman bersama perlu dielakkan berikutan boleh menyebabkan serangan gout akut.
8) Buahan manis
Tembikai dan mangga mempunyai gula fruktosa yang tinggi. Kadang-kadang pesakit tidak sedar mereka mengambil buahan berkenaan secara kerap dan menyebabkan kesakitan berulang.
9) Aspirin, Diuretik
Dos ubatan mengandungi dadah terbukti mencetuskan gout, walaupun diambil pada jangka masa pendek.
10) Metabolisma
Tahap metabolisma yang rendah berisiko tinggi mendapat gout.

Tip kawal serangan gout
1) Minum air banyak sekurang-kurangnya lapan hingga 16 gelas (anggaran dua hingga empat liter) cecair setiap hari.
2) Hadkan pengambilan minuman manis dan air berkarbonat
3) Elakkan pengambilan alkohol kerana boleh menyebabkan peningkatan asid urik.
4) Makan makanan seimbang dengan melebihkan buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh dan makanan rendah lemak.
5) Dapatkan protein daripada tenusu rendah lemak. Elakkan diet protein tinggi dan kaya asid urik, seperti organ dalaman haiwan dan makanan laut.
6) Bersenam dengan kerap dan kalau boleh, berhenti merokok.
7) Kekalkan berat badan diingini. Penurunan berat badan boleh mengurangkan paras asid urik dalam badan.

Suplemen untuk membantu pesakit gout

VIVIX - Melindungi DNA, memperbaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalam genetik, menggalakkan pembentukan mitochindra didalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel

ALFALFA - Menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Pengambilan alfafa memerlukan pesakit mengambil air yg banyak utk tujuan detox

OMEGA GUARD - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui didalam ikan laut dalam. Kedua-dua asid ini dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit

PERFORMANCE DRINK - Memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak berlaku dehydration.
Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini