Meal Shake Nutrisi Lengkap untuk Kanak-Kanak.

Semperna bulan ni promosi Meal Shake, sy ingin berkongsi pengalaman sy memberi anak2 sy minum Meal Shake ni...Meal shake ini diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dll.... Meal Shake juga pilihan bijak bagi anda yang mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat. Ia menyediakan nutrisi lengkap dan menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan.Ia juga mengandungi asid folid, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

Apa itu lactalbumin?
Ia adalah protein yang dihasilkan oleh 8 kumpulan protein. Lactalbumin adalah protein premier dalam susu ibu. Turut hadir dalam protein ini adalah kuantiti besar asid amino cysteine . Kompaun ini berfungsi untuk membantu meningkatkan sistem imun. Asid amino ini diperlukan dalam badan, tetapi badan tidak boleh menghasilkan sendiri.
Kelebihan lactalbumin ini membantu kanak-kanak yang kurang selera makan dan menambah seleranya serta seterusnya meningkatkan berat dan perkembangan normal anak anda.

Pengalaman sy setelah 2 tahun memberi Meal Shake kepada dua orang anak sy memang membuat sy sgt teruja & sehingga kini, Meal Shake menjadi minuman wajib anak2 sy..sy yakin dgn kehebatan Meal Shake ni sb sy mmg nampak perubahan kesihatan pada anak2 sy..jika dahulu mudah sangat demam, batuk, selesema, tiada selera makan, sembelit, kulit kering je...tp sekarang alhamdulillah mereka jarang dijangkiti penyakit, selera makan bertambah kalau dahulu penat paksa mereka makan, skg suap je pasti buka mulut mereka..itu buat sy sebagai ibu bahagia sangat...

Anak sulung sy dari bayi mengidap jantung berlubang (ASD), mmg sebelum pembedahan kerap demam, batuk, selesema sehinggakan pembedahan banyak kali tertangguh sb kesihatan dia yg tidak menentu...syarat nk buat pembedahan mesti sihat & tiada demam, batuk & selesema...Alhamdulillah setelah mencuba meal shake sistem imun anak sy makin kuat hampir sebulan tiada demam...jika x sebelum tu setiap bln mesti demam..so dpt lah buat pembedahan...dan paling sy syukur sgt selepas pembedahan anak sy cepat sembuh & masalah demam yg kerap dlu tiada lg & sembelit teruk pn tiada lg.

Saya suka sangat Meal Shake ni sb mudah je nk beri pd anak2 sy just campur dlm susu mereka 1 scoop & minum sehari sekali je....Meal Shake ni mengandungi 24 jenis vitamin (multivitamin), mineral & zat. Selain itu, Meal Shake mengandungi Detoksifikasi iaitu kaya dengan serat larut utk membantu membuang lemak berlebihan & sisa buangan dari perut & usus..so anak yg ade sembelit bagus diberi Meal Shake ini. 

Anak2 yg kerap tidak sihat, sembelit & kurang selera makan adalah disebabkan ketidakseimbangan khasiat/nutrisi dlm tubuh badan mereka dgn makanan seharian mereka. Oleh itu, kita sebagai ibu perlu lah memberi perhatian terhadap anak2 agar mereka sihat & membesar dgn baik..dgn itu sy cadangkan anda cuba memberi yg terbaik utk anak2 anda. kerana sy telah mencuba Meal Shake ni & hasilnya sgt sy puas hati melihat anak2 sy sihat, aktif, bertenaga, bijak & ceria.

Anda berminat mencuba Meal Shake pd anak anda?
Boleh hubungi sy, sy adalah distributor Shaklee yg sah.




Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Zainora Yahaya
♥ Shaklee Independent Distributor 
♥ Contact No | WhatsApp :017 2394505
♥ Emel : zainora84@yahoo.com.my
♥ Laman web: aboutnora.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini