KENALI PENYAKIT KENCING MANIS & CARA KAWAL KENCING MANIS

Metabolisma adalah penting pada makhluk hidup bagi mempertahankan tubuh untuk teruskan kehidupan sepanjang hayat, proses ini dipanggil pertukaran zat dengan lingkungannya.

Tahukah anda punca penyakit kencing manis yang semakin ramai hidapi ini adalah disebabkan masalah daripada metabolisma dalam tubuh seseorang itu, dimana jumlah glukosa atau gula didalam darah adalah tinggi. 

Punca Kencing Manis( Diabetis)
  1. PANKREAS tidak menghasilkan cukup hormon insulin untuk memecahkan glukosa 
  2. Kegagalan hormon insulin itu sendiri untuk bertindak terhadap sel reseptor dalam darah. Apabila tahap glukosa dalam darah meningkat lebih daripada tahap tertentu, glukosa selebihnya akan masuk kedalam urin (kencing)
  3. Faktor keturunan juga menjada punca kelemahan insulin seseorang, sekitar 3% lelaki, 2 % perempuan. Ramai mengalami masalah insulin ini kerana tidak pernah didiagnosis. 
Kesan masalah kencing manis
  1. Kegagalan ginjal
  2. Merosakkan penglihatan kerana masalah saluran darah dalam mata
  3. Halangan terhadap aliran darah ke limpa yang mengakibatkan gangren (kemerosotan sel/kematian tisu akibat kekurangan oksigen) 
  4. Risiko amputasi (pembuangan tisu rosak/ mati yang menghitam dan busuk) secara berterusan.
  5. Risiko terjadinya sakit jantung koroner.
  6. Risiko strok
  7. Boleh mengakibatkan koma & kematian
  8. Ibu hamil yang mengidap kencing manis boleh menyebabkan keguguran janin, kematian bayi selepas seminggu kelahiran, kecacatan pada bayi, bayi lebih besar daripada bayi normal (gemuk), kesukaran bernafas & hypoglycaemia (gula rendah dalam darah)
Tanda mengidap kencing manis
  1. Penurunan berat badan akibat kehilangan air (dan cecair) dan lemak, akibat badan yang tidak berupaya memproses karbohidrat (sumber tenaga dari makanan).
  2. Kekerapan kencing
  3. Badan hilang air lebih banyak - meningkatkan rasa dahaga, sakit otot, kegatalan di bahagian sulit, dan peningkatan risiko bernanah dan infeksi di kulit 
Dalam perubatan moden, belum ada ubat yang boleh menyembuhkan pesakit dari kencing manis. Namun, kawalan terhadap tahap insulin dan terapi perubatan yang lain disamping diet pemakanan yang betul mampu memberi pesakit kencing manis keadaan kesihatan yang baik dengan kesan sampingan yang sedikit. 

Kini pelbagai ubat telah dicipta untuk pesakit kencingmanis ini. Ia bukan penawar tetapi lebih kepada untuk merawatagar kandungan glukosa kembali ke tahap normal. Antara rawatan yg dibuat adalah dengan memberi insulin, terapi mengurangkan glukosa & mengajar diet mengawal pemakanan harian.  credit 

Mendapat rawatan dengan mengamalkan makanan tambahan adalah langkah bijak berbanding terlalu bergantung dengan ubat yang sudah pasti memberi kesan sampingan pada organ lain dalam tubuh kita seperti masalah buah pinggang, hati dan lain-lain. 

Jadi apa makanan yang terbaik untuk merawat pesakit kencing manis masa kini??

MEMPERKENALKAN

- VIVIX -
didalam vivix mengandungi RESVERATOL

Bahan dalam vivix

TESTIMONI





Telah ramai ikhtiar pulih masalah kencing manis dengan vivix. Alhamdulillah dengan mencuba vivix tiada lagi masalah kencing manis lagi.

Vivix sangat mahal jika dibandingkan dengan sekilo GULA, namun ia jauh lebih murah daripada kos rawatan & penderitaaan yang terpaksa ditanggung akibat gula berlebihan dalam badan kita. 

JOM IKHTIAR DENGAN VIVIX.

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini