LANGKAH MERAWAT PENYAKIT SOPAK ATAU VITILIGO


Vitiligo merupakan penyakit yang menyebabkan tompok putih pada kulit sehingga boleh merebak 1 badan. Rerambut yang tumbuh di kawasan sopak tersebut akan turut menjadi putih. Ia lebih kurang seperti sopak. Penyakit ini tidak kira usia. Sesiapa saja boleh mengidap penyakit ini.

Penyakit sopak atau vitiligo merupakan masalah pigmentasi di mana sel-sel yang menghasilkan pigmen (yang dipanggil melanosit) di kulit, membran mukosa (tisu-tisu yang meliputi bahagian dalam mulut atau hidung atau di kawasan-kawasan genital dan rektal) dan retina (lapisan dalam mata), dimusnahkan.

Jika anda mengidap penyakit vitiligo ini boleh baca testimoni ini. 

Pernah jumpa tak individu yang ada masalah kulit macam ni? Nama penyakit ni Vitiligo. Kesan penyakit ni, sebahagian pigmen kulit akan mati atau tak berfungsi hingga sebabkan kulit jadi macam dalam gambar ni. Puncanya menurut pakar, disebabkan kesan genetik, autoimun, bahan kimia atau oxidative stress.

Rawatan Alternatif Suplemen Shaklee Bagi Membantu Pesakit Sopak (Vitiligo)


a) VIVIX
 - Dengan mengamalkan vivix setiap hari insyaallah masalah vitiligo ini akan pulih. Vivix merupakan campuran unik botani Polygonum cuspidatum, Anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol terkenal dengan khasiatnya sebagai antioksidan dan sel anti penuaan di samping resveratrol yang sangat tinggi khasiatnya.
b) ESP
adalah SUMBER PROTEIN dari Kacang Soya bermutu yang terpilih. Soya sangat baik untuk kulit kerana soya dapat melicin, menghalus dan melembutkan kulit jika rajin mengambilnya. Malah soya juga mampu mengurangkan lebihan minyak di wajah.

Soya juga dikatakan dapat mengurangkan kedutan halus diwajah. Dalam satu kajian yang dijalankan di Jepun pada tahun 2007 dalam Jurnal Nutritional Science and Vitaminology menunjukkan bahawa kulit wanita yang berusia 30-40 tahun yang mengamalkan pengambilan soya setiap hari dapat memperbaiki kulit dari kedutan halus diwajah selepas 12minggu.

Soya juga dapat menghasilkan keanjalan kulit dengan menggalakkan penghasilan kolagen dalam tubuh badan kerana Soya penggalak kolegen yang baik. Terdapat juga kajian yang menunjukkan soya dapat melambatkan proses penuaan.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM 


1 ulasan:

Cari Blog Ini