RAWATAN & PENCEGAHAN ALTERNATIF SUPLEMEN SHAKLEE BAGI MEMBANTU PESAKIT TIBI

Penyakit Tuberkulosis atau dikenali sebagai tibi atau batuk kering merupakan sejenis penyakit berjangkit yang paling awal direkodkan dalam sejarah yang disebabkan oleh bakteria Mycobactarium Tuberculosis yang disebarkan melalui udara. Saintis telah mengesan kewujudan bakteria yang menyebabkan penyakit ini pada fosil mumia Mesir sekitar 460 tahun sebelum Masihi.
Di Malaysia, penyakit tersebut telah banyak meragut nyawa sekitar tahun 1945 hingga 1957. Hal ini adalah kerana pada ketika itu, tiada rawatan yang berkesan untuk merawat penyakit ini. Nasib pesakit tibi pada waktu tersebut amat malang kerana dikuarantin dan hanya diberikan makanan yang berkhasiat untuk menguatkan tubuh.
Walau bagaimanapun, jangkitan penyakit tibi telah kembali menular dan meningkat semula sejak tahun 1995 sehingga kini. Mengikut statistik, jumlah kes tibi yang dilaporkan adalah sebanyak 24,711 kes pada tahun 2014. Daripada jumlah tersebut, 1,603 kes berakhir dengan kematian.
Situasi ini amat membimbangkan dan boleh menjadi ancaman kepada kesihatan masyarakat. Oleh sebab itu, Kementerian Kesihatan Malaysia mengambil langkah proaktif bagi mengelakkan situasi ini bertambah teruk. Kempen-kempen kesedaran dan promosi kesihatan berkaitan penyakit tibi telah dijalankan di seluruh Malaysia.

CARA JANGKITAN PENYAKIT TIBI

TANDA PENYAKIT TIBI

Rawatan dan Pencegahan Alternatif Suplemen Shaklee Bagi Membantu Pesakit Tibi

  • Resveratrol yang terdapat di dalam vivix mampu untuk mengurangkan inflamasi atau keradangan dan membersihkan saluran pernafasan
  • Resveratrol telah terbukti mempu mengurangkan pertumbuhan sel tumor paru – paru
  • Membantu mempertingkatkan imunisasi tubuh
  • Membantu meningkatkan imuniti tubuh dengan mendorong penghasilan interferon semulajadi di dalam tubuh.
  • Mampu mengurankan  atau mengelakkan simptom alergi
  • Membantu meningkatkan pertahanan tubuh terhadap alergi untuk penyakit asma atau infeksi paru – paru
  • Bertindak sebagai antibiotik semuljadi
  • Omega 3 mampu mengurangkan inflamasi dan keradangan
  • Membersihkan saluran pernafasan.
TESTIMONI




Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini