ATASI KULIT TERBAKAR (SUNBURN)


Ramai wanita sekarang kurang buat aktiviti riadah diluar disebabkan takut kulit muka terbakar. Kalau yang bertudung muka berbelang seperti kulit muka ada dua warna. 

Masalah kulit muka sunburn ni boleh dicegah dengan pengambilan krim sunblock. Pemakaian sunblock ini sangat membantu mengatasi masalah muka terbakar ini.

Walaubagaimanapun, terdapat cara mudah & menjimatkan duit poket untuk mengurangkan & merawat kulit yang sunburn ini. Antaranya ialah:

a) DAUN LIDAH BUAYA
 - Jika ibu atau jiran keliling ada menanam daun lidah buaya, bagus lah anda memanfaatkannya. Ambil beberapa tangkai daun ini & patahkan ditengahnya. Colek lendirnya & sapukan ke kulit wajah sambil mengurut perlahan. Cuba amalkan setiap hari.

b) MASKER TIMUN & SUSU TEPUNG
 -  Ambil beberapa biji timun kecil. Kisar sehingga hancur. Seterusnya campurkan dg 2 sudu tepung. Setelah campuran ini likat, sapukan ke kuit wajah dengan rata. Jadikan ia seperti masker. Khasiat timun & susu tepung ini boleh menyejukkan kulit muka yg terbakar.

c) TOMATO
 - Selain timun, tomato juga boleh menyejukkan kulit muka. Cuci bersih tomato yg hendak digunakan, kemudianbelah dua & gosokkan tomato ke wajah perlahan-lahan. Setelah habis, biarkan ia kering dimuka seketika. Selepas kira-kira 10 minit, cuci muka dengan air bersih.

d) KENTANG
 - Ambil sebiji kentang bersaiz sederhana. Tidak perlu buang kulitnya. Basuh bersih & kukus sehingga lembut. Kemudian, lenyek kentang itu sampai hancur. Sapukan ke wajah & jadikan seperti masker. Khasiat ubi kentang juga dipercayai bagus untuk menyejukan kulit muka yg terbakar (sunburn).

Untuk menyelesaikan masalah kulit terbakar dengan pantas, pengambilan suplemen juga boleh mempercepatkan kulit terbakar itu pulih.
Bagi cegah kulit muka terbakar ini, krim pelindung wajah perlulah disapu pada muka. Ia sangat terbaik untuk melindungi kulit muka. Anda ingin sunblock yang natural, selamat digunakan?

Shaklee ada sunblock yang semulajadi, bagus untuk semua jenis kulit muka iaitu Ultimate Protection Whitening Lotion. 

Ultimate Protection Whitening Lotion
- ia kaya dengan pati botani seperti Mulberi untuk mencegah kerosakan kulit kesan cahaya matahari & Mountain Arnica pula untuk menghilangkan radang kulit, pelembap yg bertindak daripada semua sudut melindungi kulit daripada kesan-kesan memudaratkan & membantu membina daya tahan kulit daripada kerosakan persekitaran. 

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM

2 ulasan:

  1. Teruknye kalau kene sunburn..nak hilang pun susah...harus bertukar ke
    Nutriwhite ni..

    BalasPadam
  2. terbaik sgt nutriwhite ni, memulihkan wajah yg bermasalah

    BalasPadam

Cari Blog Ini