VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK AUTISME

APA ITU AUTISME?
Berasal daripada perkataan autos yang bererti diri sendiri & isme yang bermakna aliran. Jadi autisme bermaksud kanak-kanak yang berada dalam dunianya sendiri.
Gangguan perkembangan yang kompleks disebabkan oleh adanya kerosakan pada otak sehingga menyebabkan perkembangan komunikasi, tingkah laku, kemampuan bersosialisasi & belajar.
Selain mendapat rawatan daripada hospital, kanak-kanak autisme juga boleh dirawat dengan mengambil makanan tambah bagi menambah nutrisi lengkap dalam tubuh badan.
CIRI-CIRI KANAK-KANAK AUTISME
Antara vitamin yang dicadangkan untuk kanak-kanak autisme ialah:
1. Minyak Ikan

Kajian menunjukkan Omega 3 mengandungi asid lemak perlu (EFA atau Essential Fatty Acid) boleh merangsang otak dan fungsi saraf, mengurangkan gejala ADHD seperti kurang tumpuan dan hiperaktif pada sesetengah penyakit. Sumber terbaik EFA adalah seperti ikan sardin, tuna, salmon dan minyak ikan.

Minyak ikan yang mengandungi khasiat Omega 3 dicadangkan untuk orang dewasa dan kanak-kanak yang menghidap ADHD dan Autism. Namun adalah penting anda pastikan minyak ikan anda adalah selamat daripada pencemaran merkuri atau logam berat lain.
Mengapa Omega Guard merupakan minyak ikan terbaik? Ia merupakan minyak ikan paling tulen didunia, tidak menggunakan hati ikan, sebaliknya sumber ikan itu sendiri. Setiap kapsul mengandungi 7 spektrum penuh asid lemak Omega 3 iaitu EPA, DHA dan ALA dan banyak lagi.
1 hidangan Omega Guard membekalkan 1000mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.
2. Vitamin C dan B6

Vitamin C diperlukan oleh otak untuk pekembangan neurotransmitter seperti dopamin yang mana ia meningkatkan kewaspadaan dan perhatian. Kekurangan Vitamin B6 pula boleh menyebabkan keresahan dan keletihan.

Vitamin C dan B6 terdapat secara lengkap dalam Meal Shake.
3. Zat Besi

Zat besi penting dalam mempengaruhi pengeluaran dopamin, ia sering dijumpai di tahap jauh lebih rendah pada kanak-kanak ADHD berbanding kanak-kanak lain.

Khasiat zat besi juga terdapat di dalam Mealshake.
4. Magnesium

Ia juga diperlukan untuk membuat neurotransmitter yang melibatkan proses perhatian dan tumpuan, ia juga mempunyai kesan menenangkan pada otak.

5. Zink

Zink mengawal neurotransmitter dopamin, ia boleh membuat methyphenidate lebih berkesan dengan miningkatkan tindak balas otak untuk dopamin.


Bagi vitamin C, B6, Zat besi, magnesium dan zinc, kesemuanya anda boleh dapati dalam Meal Shake Shaklee.
Jadi secara keseluruhannya anak anda dengan ADHD dan Autisme hanya memerlukan Omega Guard dan Mealshake untuk membantu kesihatan dan perkembangan neuro mereka lebih baik. Anda boleh rujuk Healing ADHD and Autism berkenaan sharing seorang ibu yang memberi anaknya suplemen.
Jangan bimbang kerana Omega Guard dan Mealshake sangat mudah diambil oleh kanak-kanak, seawal 1 tahun. credit

KLIK SINI UNTUK ORDER VITAMIN AUSTISM

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini