BAGAIMANA ESP SHAKLEE BOLEH MENINGKATKAN KESUBURAN WANITA?

1. Untuk yang masalah kitaran haid, ovulasi tak teratur atau tiada ovulasi, ESP yang mengandungi phytoestrogen boleh bantu seimbangkan hormon wanita.
Phytoestrogen ni, struktur dia sama macam estrogen tapi aktiviti dia lagi rendah berbanding estogen. Estrogen yang tinggi boleh menjejaskan kesuburan dengan menghalang ovulasi. Keadaan ini sama dengan penggunaan pil perancang. Jadi phytoestrogen melekat pada reseptor yang sama tapi sebab aktivitinya lebih rendah, jadi dia akan bertindak seperti estogen normal.
Masalah hormon estrogen berlebihan ni sebenarnya bukan hormon normal kita, tapi ada banyak sebab kenapa estogen boleh tinggi dalam badan;
~~Pemakanan yang tidak berkhasiat, termasuk makanan proses yang berlebihan. Kekurangan vitamin B6 dan magnesium dikatakan boleh meningkatkan paras estrogen.
~~Berat badan berlebihan
~~Tekanan yang tidak dikawal dengan baik
~~Estrogen daripada persekitaran
Estrogen daripada sumber luar dan pemakanan yang tak sihat ini dipanggil xenoestrogen. Xenoestrogen juga meniru fungsi estogen, tapi berbahaya. Walaupun dalam kuantiti yang sedikit xenoestrogen mampu merosakkan fungsi sistem hormon.
Sedangkan phytoestogen adalah sumber semulajadi dan selamat.
2. ESP juga minuman protein yang lengkap asid amino, termasuk asid amino perlu. Asid amino perlu tak dihasilkan oleh badan kita dan perlu diambil daripada pelbagai jenis makanan sebab setiap makanan mungkin bekalkan 1 atau 2 jenis asid amino. Jadi, nak cukupkan 9 asid amino tu mungkin perlu makan 9 jenis makanan. ESP pula makanan lengkap dengan semua asid amino tersebut.
Asid amino adalah asas kepada pembinaan sel. Macam batu-bata adalah asas pembinaan bangunan. Jika dah cukup asid amino tu, mestilah sel yang bagus dan berfungsi lebih baik yang akan dihasilkan. Setiap sel kita ada jujukan asid amino tersendiri untuk hasilkan DNA bagi menentukan fungsi sel tu. Tanpa 1 asid amino, sel yang normal tak terbentuk.
Ini termasuk juga sel telur. Wanita ni, bila dilahirkan memang dah ada sel-sel telur dalam kedua-dua ovari. Sel telur ni belum matang. Bila dah datang haid, telur akan dibebaskan satu demi satu bila tiba waktu subur. Tapi telur tu juga mudah untuk dirosakkan oleh radikal bebas. Jadi, kalau ada telur tapi tak berkualiti, nak buat apa kan?
Kalau untuk suami pula, ESP juga membantu hasilkan sel sperma yang lebih berkualiti. Jadi, suami dan isteri, dua-dua boleh minum ESP ni.
3. Bagi yang kesuburan terjejas sebab berat badan berlebihan dan kolesterol tinggi, ESP bantu mengawal berat badan dan menurunkan paras kolesterol. Kolesterol yang tinggi juga boleh mengganggu kesuburan.
Kolesterol tinggi akan ditukar jadi estrogen. Bila estrogen tinggi, sama lah macam makan pil perancang, kesuburan akan terganggu sebab hormon untuk mematangkan telur tak dapat dihasilkan.
4. ESP juga membantu mengawal paras gula. Gula yang tinggi boleh merosakkan sel badan termasuk sel telur, boleh menyebabkan keguguran atau kecacatan janin. Jadi, sebab tu elakkan makan gula berlebihan. Tambah-tambah lagi gula berlebihan boleh mendedahkan diri kepada penyakit kencing manis.
Kalau termengandung dan ada penyakit kencing manis, dah jadi kandungan berisiko.
Sebab tu lah, orang yang minum ESP ni subur-subur belaka. Bila sel dah elok, fungsinya juga elok. credit

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini