Apa Itu Shaklee? Apa Bezanya Dengan Maajun atau Tongkat Ali?

Shaklee adalah syarikat Nutrisi Semulajadi No 1 di Amerika.


Punca kenapa ianya menjadi pilihan ramai pengguna di sana adalah kerana setiap produk yang dihasilkan berdasarkan kajian terperinci oleh saintis bertauliah. Bukan sekadar “bancuh belakang rumah” mahupun “dengan perasa susu kuda” seperti kebanyakan makanan tambahan ataupun produk entah apa-apa di Malaysia.

Buktinya, produk-produk Shaklee di sokong pelbagai journal antarabangsa. Kalau Shaklee cakap “Vivix boleh buat 25 tahun lebih muda” memang ianya berdasarkan kajian saintis yang direkodkan dalam jurnal antarabangsa yang sah. Tidak seperti sesetengah produk yang suka hati claim macam-macam “sapu sekali putih selamanya” atau “kulit putih SERTA-MERTA”.

Produk Shaklee dijamin berkesan, selamat digunakan & mesra alam (tu yang anda biasa baca moto Shaklee “Always WORKS, Always SAFE & Always GREEN”) hingga atlet olimpik turut menggunakannya sampai menang medal emas. Siapa tidak mahu guna produk yang atlet gunakan sampai menang, bukan?

Ingat iklan teknologi minyak petrol/hitam Petronas/Shell yang digunakan dalam perlumbaan Formula 1? Tapi kita gunakan untuk prestasi cemerlang kenderaan sendiri. Tu yang bawak kereta Kancil tapi pecut macam Ferrari.

Atlet ni pula bukan boleh sebarang makan tau. Kalau habis berlatih 4 tahun untuk sukan olimpik tapi tiba-tiba kantoi ada dadah dalam air kencing, terus kena tendang. Kalau dah menang pingat emas sekalipun, boleh ditarik balik. Itulah yang terjadi pada atlet wushu kita; Tai Cheau Xuen (24 tahun) di temasya Sukan Asia Incheon 2014.

Justeru, atlet hanya berani guna produk yang selamat sahaja.

Shaklee begitu yakin dengan barisan produk-produknya hingga mereka hanya bergantung kepada pengedar-pengedarnya untuk memasarkan Shaklee, tak perlu dijual di pasaraya terkemuka seperti Giant, TESCO atau Guardian sekalipun.

Tambahan pula, para pengedar Shaklee bukan dididik untuk menjual produk kerana keuntungan semata-mata, tetapi berkongsi kebaikan yang mereka dah rasai selepas menggunakan sendiri produk Shaklee selama bertahun-tahun.

Ini yang Shaklee katakan “social marketing” atau Pemasaran Sosial.

Para pengedar mengajak orang sekeliling rasai sendiri kehebatan Shaklee dengan perkongsian pengalaman-pengalaman manis mereka menggunakannya.

Oleh kerana orang kita ni asyik dok tanya “Apa kejadah Pemasaran Sosial tu?”, para pengedar gunakan saja istilah popular; MLM atau Network Marketing, kerana ianya lebih mudah difahami. In case anda tertanya-tanya: Ya, Shaklee itu MLM

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini