VIVIX TERBAIK MEMBAIKI SEL NECROSIS

Korang pernah dengar tak perkataan Necrosis?

Rugi rasanya kita tidak tahu hal ini, sebab ia sungguh berkhidmat dalam tubuh kita. Ia telah berkhidmat sejak kita dari rahim ibu kita. Jadi sekarang saya nak share sedikit berkenaan Necrosis ini. 



Secara semulajadi, berjuta-juta sel kita ini akan mati atau rosak setiap hari. Kerosakan pada sel-sel ini adalah disebabkan radikal bebas, bahan kimia, toksin, radiasi, trauma & kecederaan.

Ada 2 proses kematian sel, necrosis & apoptosis. Necrosis sel-sel cedera atau dibunuh oleh faktor ancaman dari radikal bebas, bahan kimia, toksin, radiasi, trauma & kecederaan, manakala apoptosis mati sebab sudah sampai tempoh atau matikan dirinya sendiri (bunuh diri). Proses apoptosis ini atau lebih mudah difahami sel-sel itu akan mati dengan sendirinya bila tempoh hanyat dia tiba. Tetapi proses necrosis pula jika badan banyak toksin & radikal bebas dalam badan seseorang, sel jadi keliru & tidak mati-mati, sehingga membiak-biak pula sel-sel cedera & sel-sel yang berisiko pada tubuh badan kita. Sudah la tidak boleh buat kerja untuk sistem tubuh, malah memberi kesan buruk pada tahap kesihatan badan sehingga seseorang itu boleh mengidap penyakit yang kronik seperti kanser & boleh merosakan organ lain dalam badan kita. Oleh itu, necrosis ini tidak boleh dibiarkan ia terus kekal rosak kerana boleh menghasilkan sel baru yang turut rosak.

Necrosis menyebabkan ada inflamasi di kawasan tisu sel yang mati. Paling mudah difahami, kulit yang hitam pada kaki pesakit diabetis. Sel-sel kulit hitam itu sudah mengalami proses necrosis.

Contoh:
Sakit jantung adalah disebabkan sel-sel dijantung tidak cukup oksigen (sel jantung untuk teruskan hayat perlukan oksigen & glucose). Oleh sebab saluran darah tersumbat maka saluran darah ke jantung akan mengalami necrosis.


200 tahun dulu kita tidak perlu suplemen, kerana badan kita mampu nak kawal sistem tubuh badan kita. Tetapi selepas industrial age, information age apa bagai ni, badan kita tidak boleh kawal badan secara semulajadi seperti zaman dahulu. Sekarang persekitaran, makanan, tumbuhan terlalu banyak bahan kimia & too many toxins.

So sekarang bagaimana kita nak pastikan sel-sel badan kita mati dalam keadaan Apoptosis ni? Dan adakah sel-sel yang sedang necrosis ini boleh dipulihkan?

Bagi memastikan sel sentiasa sihat, minum lah vivix Shaklee yang telah kita sedia maklum fungsi utama vivix memperbaiki sel, perlindungan sel, tenaga sel & prestasi sel. Vivix mampu mestikan sel-sel necrosis dikesan kerosakannya & boleh dibaik pulih menjadi apoptosis. Apabila sel necrosis tiada lagi, maka akan terhasil sel-sel baru yang sihat & akan mati dengan cara apoptosis.

Sungguh hebat vivix yang dicipta oleh Shaklee ini. Ia bukan kajian sehari dua tetapi ribuan kajian klinikal telah dijalankan. Sebab itu vivix sangat exclusive & tiada tandingan dengan produk jenama lain.
Badan kita perlukan vivix setiap hari untuk membaiki sel-sel dalam badan, vivix bukan sahaja diperlukan bila kita sudah sakit teruk..so anda perlukan vivix sekarang??? Jom order dengan nora sekarang.

Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 859151].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

COD : PETALING JAYA, SUBANG, SHAH ALAM  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini